پیامی کوتاه و آینه ای برای بازتاب اندیشه های ضد یهود

 

به من یاد داده بودند که جواب ابلهان خاموشی است اما نمی دانم اگر امروز، با وجود تمام مدارک و اسناد، و حضور بازماندگانی که هنوز ارقام خالکوبی شده ی بازداشگاهها را بر دست هایشان به ارمغان دارند، و شاهدینی که یا خود زخم خورده ی این فجایع بوده اند یا یاری رسان محکومین، و یا با وجود اعتراف های مسببین، و قبول مسئولیت دولتمردان کشور متبوعه، هنوزعده ای با بغض و کینه، واقعیت ها را تحریف و حقایق را کتمان می کنند آیا هنوز باید خاموش ماند؟‌

سال نو عبری می شود، و به رسم “برخی” از سالهای گذشته، دولتمردانی با پیامکی، اما اینبار به صورت امروزی به وسیله ی توییتر و فیسبوک، سال نو عبری را به یهودیان شادباش می گویند.  . بگذریم که یکی میدان را خالی و پیام را انکار می کند اما، دیگری وسیله ای می شود برای نشان دادن چند باره ی وجهه ی ضد یهود نظام جمهوری اسلامی و دولتمردان. شریعتمداری در تاریخ ۱۷ شهریور در کیهان می نویسد

“هولوکاست  فقط یک افسانه ساخت صهیونیست‌هاست ولی دکتر احمدی‌نژاد با طرح یک سؤال هوشمندانه، پاشنه‌ ی آشیل صهیونیسم بین‌الملل را نشانه رفته و پرسیده بود؛ اگر هولوکاست واقعیت داشته باشد، آلمان نازی عامل آن بوده است، بنابراین چرا باید مردم مسلمان فلسطین تاوان جنایت نازی‌ها را بپردازند. چرا صهیونیست‌ها با استناد به یک داستان جعلی، مظلوم‌نمایی کرده و خود را از همه دنیا طلبکار می‌دانند؟”  و بعد این خیالپرداز کیهان، به ده ها مورخ  به قول خودش برجسته ی اروپایی که تنها از میان آنها توانسته سه نام را پیدا کند، استناد کرده که ماجرای قتل عام 6 میلیون یهودی، که نه، حدود هفده ملیون انسان یهودی و غیر یهودی، کوره‌های آدم‌سوزی، اتاق‌های گاز را دروغ محض و یک داستان ساختگی با اهداف نه فقط سیاسی، بلکه جنایتکارانه معرفی می کنند.  سپس با نادیده گرفتن صدها و شاید هزاران مورخ، فیلسوف، نویسنده و پژوهشگر که روی این واقعه کار کرده اند اعلام می کند که غیر از ادعای «ساموئل سپرات» خاخام معروف فرانسوی هیچ سند دیگری برای اثبات این رویداد وجود ندارد.

 چه آسان این افراد به هزاران مدرکی استنا می کنند که وجود خارجی ندارند، چه بی محابا شعور مردمانی را که می خوانند و می بینند دست کم می گیرند و البته چه آسانتر عده ای متعصب با رجوع به گفته های بی پشتوانه ی اینان، با حملات سیستماتیک، صورت ضد یهود خود را نمایان می کنند. شش ملیون نه، که از میان حدود هفتاد ملیون کشته شده ی جنگ جهانی دوم، به گفته ی پژوهشگران، بین هفده تا بیست ملیون نفر یهودی و غیر یهودی قربانی هولوکاست و نسل کشی بودند. معلوم نیست جناب شریعتمداری در این مورد چه می اندیشند.

در ۱۹ شهریور اما، محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت احمدی‌نژاد، از منکران واقعه ی هولوکاست در یادداشتی این حرکت محمد جواد ظریف را زیر سوال برده و اعلام می کند که این پیام، به نوعی خود زنی و تخریت مواضع نظام بوده و تردیدهای رهبری را به مدعای هولوکاست انکار کرده است. وی ادامه می دهد “این پیام به صورت منفعلانه ای برای به دست آوردن دل دختر نانسی پلوسی فرستاده شده است.” و بعد اعلام می کند:‌ “شما نماینده ملتی هستید که هرگز در کشتارهای وحشیانه جنگ طلبان غربی علیه بشریت مشارکت نداشته اند ؛ چراباید در برابر یک دخترک یهودی طرفدار ۷۰ سال جنایات یهودیان در فلسطین، احساس خودکم بینی داشته باشید؟” وی در انتها، با دست گذاشتن بر روی روحیه ناسیونالیستی ایرانیان وبا استناد به تئوری های ضد ایرانی و  ضد یهود ناصر پورپیرار،از منکران شکوه و انسان پروری امپراتوری هخامنشیان،  به داستان پوریم اشاره کرده و رویدادی را که به تحلیل دکتر مازیار اعتمادی، نمایانگر تضاد انگیزه ها و دیدگاه های هامان اقتدارگرا، فاسد و بی رحم با استر تکثر گرا و صلح طلب است برای تحریک ایرانیان، جنگ میان یهودیان و ایرانیان  معرفی می کند.

آقای رامین ظاهرا کشتارهای وحشیانه را نیز تنها منتصب به غرب می داند، گویی فراموش کرده این نظام کشتار را از مردم خودش و با قتل عام مخالفان، ترور روشنفکران، کشتار معتقدان به مذاهب دیگر و اعدام همجنسگرایان شروع کرده و  همچنان ادامه می دهد. شاید به نظر ایشان ترور و کشتار مخالفان خارج کشور وحشیانه نیست یا شاید دزدیدن از بیت المال و کمک به ترورسیت هایی که ایرانی را عجم می خوانند نه جنگ، که حرکتی مردم دوستانه است. نمی دانم جواب ایشان در ارتباط با رد پای عوامل نظام در بمب گذاری ها چیست. ایشان سخنان کسی را مبدا قرار می دهد که معتقد است که هخامنشیان قومی خونریز و وحشی بوده اند که به کمک یهودیان بر ایران چیره شدند و نه تنها امپراتوری هخامنشی که اشکانیان و ساسانیان و حتی دین زرتشت را هم انکار می کند. به گفته ی او، تاریخ پرشگوه ایران، افسانه ی دست نوشت یهودیان است و توضیح نمی دهد چه شد که پس از ۲۵۰۰ که هیچ محققی به چنین یافته هایی نرسیده بود، و تنها تحت لوای نظام ضد یهود این رازها بر ملا شد. وی در یادداشت خود ادامه می دهد: درایران اسلامی، هرکس که اهل مقاومت در برابر زورگویی و جنایتگری صهیونیزم نباشد، شایستگی هیچ منصب و مقامی را نداشته و نخواهد داشت.

پس ملاک ایشان برای شایستگی فقط مخالفت با اسراییل است. حال اگر این صاحب منصبان، با گردنکشی ایران را به انزوا بکشند، به مردم فشار بیاورند، اموال ملت را تصاحب کنند، دروغ بگویند و چپاول کنند مهم نیست تا زمانیکه در برابر زورگویی صهیونیزم بایستند. لابد به نگاه ایشان تنها مردم ما لایق زورشنیدن و ظلم کشیدنند.

 در همین رابطه، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در گفتگویی اعلام می کند که موضوع هولوکاست که در گذشته از سوی احمدی‌نژاد مطرح شده، به درستی عنوان شده است. و تاکید کی کند که وقوع هولوکاست یک دروغ بزرگ است. براساس نظریه‌ای که در هولوکاست وجود دارد، رژیم   صهیونیستی این موضوع را برای سواستفاده بزرگ کرد. سردار کوثری ادامه می دهد: موضوع هولوکاست فقط مختص کشور ما نیست، بلکه مربوط به همه ی مسلمانان . .است که باید جزو مطالبات آنها پیگیری شود و از طراحان ان در مجامع بین المللی سوال شود. البته مشخص نیست که اشاره ی وی به مطالبات مسلمانان، در ارتباط با نسل    کشی مسلمانان میانمار است یا مسلمانان حلبچه یا بوسنی؟‌ چرا که تا به امروز اشاره ای مستقیم در این مورد از این دلسوختگان بشریت نشنیده ایم

حال با خود فکر می کنم، آیا هنوز جواب ابلهان خاموشی است

Share on facebook
Share on Facebook
Share on twitter
Share on Twitter
Share on linkedin
LinkedIn